Knyta båda nävarna och fokusera på något bra

Jag läste nyss ett inlägg på Stina-Lee's blogg där en tjej helt och hållet trycker ner henne. Hon skriver att hon tycker att hon är ful, grå och inte alls rolig längre. Hon saknar den unga gamla Stina. Hon tycker att även fast Stina är mamma så ska hon platta håret och vara ungdomlig. Det är väll rätt självklart att man växer upp otroligt mycket mer som människa när man skaffar barn. Eller vad tror ni?

Stina svarar tillbaka med "Låt mig vara grå och blek om jag vill!". Det absolut bästa svaret om jag får säga vad jag tycker. Varför inte bara låt folk vara som dom vill vara. Okej, jag kanske själv snackar skit om andra för att dom är som dom vill. Men jag lägger absolut inte ner någon energi på det. I själva verket bryr jag mig faktiskt inte. Men det finns en tjusning i det där med att snacka bakom andras ryggar. Det finns nog ingen i denna stad, land, värld som aldrig talat illa om någon annan. Då menar jag ingen.

Jag tycker att man inte ska döma människor förräns man har kunskap om insidan. Men det är inte så lätt när första intrycket blir att man kollar nerifrån och upp och granskar personen framför sig för att sedan bestämma sig hur den här personen fungerar. Det fungerar så men det borde det inte göra. Bara att man ser ut på ett visst sätt betyder inte det att man gillar vissa saker.

Jag är så otroligt trött på det, att folk dömer efter utseende. Jag brukar inte göra det så ofta, jag skulle faktiskt kunna stå och prata med vilken person som helst utan att skämmas. Men jag gör det inte. Och varför gör jag inte det då? Jo, man blir uttittad. Man får säkert flera kommentarer som: "Hur kan hon stå och prata med någon som henne?", "Vad gör hon? Varför pratar hon med honom? Han är ju skitful".

Jag hoppas att världen vänder snart. Att ser man någon ensam människa i korridoren t.ex. att man börjar prata med den eller att man säger hej. Nu i dagsläget ger vi bara en snabb blick och går vidare med dom man har kärt. För man vet att man har någon. Men alla har inte det, alla får inte se ut som dom vill. Dom blir utstötta. Jag hoppas att världen vänder snart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback