"Det ska bli skojj att se bilder på hennes kropp från Malta sen"

Jag vet inte om jag överreagerar eller bryr mig för mycket. Men det har kommit en till kommentar om att jag är för smal, nu vet personen vem jag är, hur jag ser ut och tycker jag verkar snäll med bra självförtroende. Du läste min blogg också så jag kan passa på att säga att du verkar ju inte känna mig, för jag har inte ett bra självförtroende. Men jag säger nu så alla förstår; jag säger inte att jag inte är smal, men jag är inte för smal och jag är inte smal kring magen.

Vad ska jag göra när jag hela mitt liv tyckt att jag haft stor mage och stora höfter. Jag tycker jag är tjock där för att snacka klarspråk. Jag vet inte vad jag ska göra åt det och även fast det inte märks tycker jag inte så mycket om att visa min mage. Jag tycker den är för bred och jämför mig jämt med andra. Det blir lite fel för mig när jag sen får höra att jag är fult smal. Vad ska jag göra då? Gå upp så att andra tycker jag är fin när jag själv kommer tycka att jag är jättetjock och ful eller vara kvar som jag är nu och försöka göra något åt magen. Jag tar faktiskt åt mig även om jag har försökt att skita i det. Det är inte roligt att vet att folk går runt och tycker att jag är ful.

Och jag är byggd såhär! Min mamma såg likadan ut i min ålder, min lillasyster ser likadan ut. Alla vi har olika kroppsformar. Vissa kanske man inte ser några ben på och är skitsmala ändå. Vissa kanske är långa och tjocka, vissa korta och smala, vissa jättesmala och jättelånga, vissa kanske har jättestora fötter och är jättekorta, vissa kanske är sjukt långa och jättestora tuttar. Ja ni förstår grejen, på mig ser man ben och jag har stor rumpa, höfter, mage. That's it!

Och mitt självförtroende är inte bra. Jag jämför mig alltid med andra, då menar jag ALLTID. Jag kollar alltid vad dom har på sig, hur deras kroppar ser ut, vad dom gör mm. Det kan ju inte vara ett tecken på att man är nöjd med sig själv? Sen fick jag tandställning, räls, i mars och det var inte roligt. Jag känner mig inte fin i den alls. Men jag försöker att inte tänka på den så mycket och det hjälper till viss del. För det är inte roligt att ha den, hur fint är det egentligen?

Och till du som skrev senast, du kommer att läsa det här eftersom du läser min blogg skrev du, om du tycker att jag är för smal så att det inte är fint kan du inte ta dig mod till att antingen gå fram och säga det till mig eller iaf säga det till mig på min blogg eller på min facebook. Du behöver inte använda min kompis blogg, varför ska ni skriva om mig där? Och det ska bli skoj att veta vem du är oxå! Kanske får någon "fin" kommentar när du sett bilder på mig i bikni från Malta. Hörs hej :-)


Kommentarer
Postat av: elin

folk som klagar sådär och vill trycka ner andra mår säkert skitdåligt själv, och försöker hitta brister hos andra för då mår dom bättre i sig själva.

Du är snygg elin! Jämfölr dig inte med andra, för ingen är perfekt, alla har något dom inte är stolta över och något dom är stolta över. Och tänk hur snygga tänderna blir istället efter tandställningen istället för hur det är att ha tandställning ;)

2011-06-20 @ 10:21:41
URL: http://elinsiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback